טיפים ליצירת תוכן שיווקי איכותי ויעיל
ברור כיום לכל, כי תוכן שיווקי ברשת הינו כלי חשוב ויעיל. חשוב לא פחות לציין כי תוכן איכותי וממוקד מסוגל לספק תוצאות מרשימות, תוך השקעת משאבים מינימליים, באופן יחסי לשאר ערוצי הפרסום. כוחם של סרטוני התדמית והפרסומות הויראליות בערוצי ה-FACEBOOK וה-YOUTUBE כ'מגה אתרים', יחד עם כוחם של תכני האתר והמאמרים השיווקיים, משפיעים באופן ישיר ותוך זמן קצר, על קידום העסק שלכם במנועי החיפוש. אך מעבר למילות החיפוש ולדירוג האתר בדפי Google ישנו כוח עצום נוסף בפרסום תוכן שיווקי. התוכן שלכם ממתג אתכם, מספר מי אתם ובמידה ונעשה בצורה איכותית, גם יגדיל את קהל הלקוחות שלכם מעצמו, ללא עלויות נוספות.
אם כן, מהו סוד ההצלחה ביצירת מעגל לקוחות המתעניין בתוכן שלך? מעגל "חברים" המשתף חברים ממעגלים נוספים ומשמש למעשה 'סוכן מוביל דעת קהל'. זהו לא סוד כי רוב הטקסט ותכני הווידאו אשר פזורים ברשת, כמעט ולא מקבלים תשומת לב, אלו התכנים אשר הצליחו ליצור ערך מוסף לתכנים שלהם, המקבלים התייחסות של ממש.
חבר שלח לי לא מזמן בפייסבוק, מערכון מצחיק של שחקנית מוכרת. בסיום המערכון הובהר כי מימון המערכון התבצע ע"י חברת ביטוח גדולה, לא במקרה נושא המערכון סבב סביב הסיכונים הרבים במקצועות מסוימים. המערכון היה מצחיק מספיק על מנת שניתן יהיה להתעלם מהפרסומת הסמויה-גלויה וליהנות מההומור עצמו.
בעל מוסך גדול באזור המרכז שאל לדעתי על מערך התוכן שלו. הופתעתי לגלות כי בעל המוסך הבין לחלוטין את חשיבות התכנים ברשת והשקיע רבות ביצירת עשרות סרטונים ומאמרים שיווקיים, אך בכל זאת התוכן לא קיבל את החשיפה לה ציפה. לאחר שבחנתי את התוכן הרב שהפיץ נאלצתי לדבר אתו גלויות:
"התוכן שלך לא מעניין מספיק ובהחלט שיווקי מדי!" לאחר שנעלב קלות, הסברתי את עצמי.
בעיות נפוצות בתוכן שיווקי ברשת (ולגבי בעל המוסך המדובר בפרט):
1. ברור לכולנו שאף עסק לא יוצר תוכן, רק לשם בידור והנאת לקוחותיו הפוטנציאלים. אך עסק שישכח כי זהו אלמנט חשוב ביותר ביצירת תוכן ויראלי מוצלח יחטיא את המטרה. בעודי צופה בסרטוני המוסך הפורסים בפני את כלי העבודה הרבים שבמוסך, מספר העובדים הרב וניקיון משרד הקבלה, התפללתי ל'משהו' כלשהו, שיחלץ אותי מהעינוי הנורא. ישנם ברשת כל כך הרבה סרטונים שכאלו שקשה לי להאמין שמישהו יוכל לזכור בכלל באיזה מוסך מדובר. *צרו תוכן (מאמרים, סרטוני תדמית, פרסומות וכו') בעל ערך מוסף!*
2. "אבל אני מוסך, לא מועדון או חנות בגדים, במה כבר אני יכול לעניין מעבר לשירות ומקצועיות?" ובכן, גם שירות טוב ומקצוענות ניתן להעביר כמסר שיווקי בצורה יצירתית יותר מעוד סרטון לעוס. אני כצורך תוכן מצפה להישאר עם משהו ביד, לחוות או ללמוד משהו שארצה להעביר הלאה. דווקא אני, הדיוט מוחלט בכל דבר טכני, מבין את כוחו של סרטון איכותי למוסך. *סרטוני 'טיפים', מערכונים המציגים את בורות הלקוח, עדויות מעניינות ועוד הרבה רעיונות אחרים יהפכו כל עסק למומחה בתחומו, לא קיים עסק שאין בידיו להעשיר את עולמו של הצרכן*
3. בעוד בעל המוסך יצר מספר רב של סרטונים, רובם ככולם היו באיכות צילום וסאונד נמוכים במיוחד. YOUTUBE מספק לנו פלטפורמה נהדרת וסלחנית לגבי איכות השידור, אך אפילו לפלטפורמה זו יש סטנדרטים כלשהם (מחקרים מראים כי דווקא איכות הסאונד משפיעה יותר על מספר הצפיות מאשר איכות התמונה). *פנו לעסקים העוסקים ביצירת תוכן שיווקי או לפחות שכרו ציוד צילום והקלטה בסיסיים ליום הצילומים*
4. "שיווקי מדי"- כן יש חיה כזו, בדיוק כמו שכולנו מכירים את איש המכירות האגרסיבי מדי, כך ישנם גם סרטונים ומאמרים שיווקיים אגרסיביים מדי. בהתייחס לידידנו המוסכניק, אשר המידע העיקרי שהעביר היה גמישות בצורות התשלום, דרכי ההגעה למוסך ופרטי יצירת הקשר, כל זאת תוך כתוביות "הכי טובים בתחום" ואפילו "פותרים כל בעיה מהיום למחר!". תוכן שיווקי מתיימר שכזה נתפס כלא אמין ומספק את התוצאה ההפוכה. *דברו לעניין, הישארו ממוקדים ונסו להבהיר את איכות המוצר שלכם בדרכים עוקפות ופחות מתיימרות*
5. הפחדה. אמנם שיטה יעילה יחסית ברוב התחומים, אך נלוזה, לא אפקטיבית לטווח ארוך ולטעמי פוגעת בשמו של המותג. הפחדה תתבטא בהצגת מקרים טרגיים של לקוחות שוויתרו על המוצר או חמור מכך, לקוחות שבחרו בעסק מתחרה, שכמובן הסתבר כגילדת נוכלים מיומנת. במקרה של המוסכניק הייתה זו תאונת הדרכים האכזרית של לקוח שדחה את הטיפול ברכבו, והלקוח המסכן ש'התקמצן' לשלם את המחיר שנקב נפל בפח אצל מוסך אחר שבסופו של דבר דרש כפול. חברות ביטוח רבות מספרו לנו על נפילה באמבטיה ושבירת האגן. זו הסיבה שדווקא חברת ביטוח שבחרה במערכון מצחיק, מרומז ובעל ערך מוסף הצליחה לפצח את סוד ההפצה הויראלית ברשת. *אם תפחידו את הלקוח, הפחד ימשיך להיות מקושר למותג...*
לסיכום, נסו לבחון מה מניע אתכם להפצת תוכן ברשת, החל מחתול משחק עם כדור ועד תוכן פרסומי ברור. התייחסו לעסק שלכם כאל בעל ידע אשר מטרתו להפוך לשיחת הסלון (האם תדלוק הרכב רק כשנדלקה נורת האזהרה פוגע בתפקוד הרכב?), נסו להצחיק, לרגש, לעניין או פשוט לספר סיפור, אלו קרוב לוודאי התכנים שמסקרנים אתכם יותר מכל. הבינו כי ניתן לומר את המסר העיקרי שלכם במגוון רחב ביותר של דרכים ורק אז, בחרו את הדרך המתאימה לכם. החדירו הנעה לפעולה לתוכן שלכם!
בהצלחה!
אלעד גאון - פתרונות תוכן - www.e-g.co.il
עריכה וכתיבת טקסטים לאתר, מאמרים שיווקיים, מצגות ועוד
עריכת ווידאו, סרטוני תדמית, שילובי אנימציה
ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים ובינוניים